Charakteristika:
Chceli by ste vyučovať ruštinu? Podľa zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch je pre učiteľa základnej školy a učiteľa strednej školy vyžadované najmenej vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa. Úlohou tohto študijného programu je teda v prvom rade kvalitne pripraviť absolventa kombinačného učiteľského študijného programu na pokračovanie v magisterskom štúdiu, ale tiež adekvátne pripraviť absolventa na výkon povolania pedagogického asistenta, vychovávateľa a animátora voľného času. Absolvent bakalárskeho študijného programu učiteľstvo ruského jazyka a literatúry v kombinácii ovláda normy a stereotypy vnútornej štruktúry a vzťahov systému slovnej zásoby ruského jazyka v rozsahu nevyhnutnom pre úspešné riešenie úloh v školskej praxi, ovláda terminológiu a pojmy všetkých jazykových rovín. Dokáže aplikovať svoje znalosti o rozdieloch medzi ruskou a slovenskou výslovnosťou pri vyučovaní ruského jazyka ako cudzieho a má rozvinuté pragmatické kompetencie ruskej a slovensko-ruskej komparatívnej morfológie, pomocou ktorých je schopný zmysluplnej interakcie v rôznych situáciách súvisiacich s jeho odbornou profiláciou. Má dostatočnú slovnú zásobu, nevyhnutnú pre výkon povolania v oblasti základného školstva, a vie ju používať tak, aby si vedel poradiť v každodennom konaní, ktoré sa týka známych situácií a tém. Dokáže komunikovať v ústnej a písomnej forme v ruskom jazyku pri riešení odborných problémov a komunikačných interkultúrnych konfliktov. Vie zadefinovať všeobecné pojmy z dejín ruského novoveku a dejín minulého storočia a vlastnými slovami interpretovať vývinové etapy a zmeny ruského štátu v priebehu 20. storočia. Dokáže charakterizovať základné udalosti z ruských dejín dvadsiateho storočia a opísať vznik a vývoj Ruska v 20. storočí v troch etapách jeho vývoja (ruského impéria začiatku 20. storočia, sovietskeho Ruska a postsovietskeho obdobia). Absolvent má prehľad a vedomosti o období staršej ruskej literatúry a literatúry 18. storočia, o dielach a predstaviteľoch klasického obdobia dejín ruskej literatúry, má znalosti o základných smeroch klasického obdobia (sentimentalizme, romantizme, realizme a kritickom realizme) a na pozadí historických zmien dokáže určiť zmeny v literárnych smeroch, charakterizovať nové formy socialistického realizmu.
Forma: denná
Stupeň: 1.
Dĺžka štúdia: 3 roky
Kľúčové slová: učiteľstvo, jazyk, literatúra, ruština
ODKAZ NA ŠTUDIJNÝ PROGRAM:
UČITEĽSTVO RUSKÉHO JAZYKA A LITERATÚRY V KOMBINÁCII (Bc.)
naspäť