Charakteristika:
Absolvent učiteľských študijných programov samostatne a autonómne identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky a individuálne vzdelávacie potreby jednotlivca, akceptuje individualitu žiaka. Má praktické skúsenosti s identifikáciou psychologických a sociálnych faktorov učenia sa jednotlivca, akceptuje diverzitu žiakov v sociokultúrnom kontexte, orientuje sa vo všeobecne záväzných právnych predpisoch vzťahujúcich sa na prácu učiteľa, v pedagogickej a ďalšej dokumentácii, v ostatných koncepčných a strategických dokumentoch a materiáloch školy. Aplikuje pedagogicko-psychologické a odborovo-didaktické poznanie vo výchovno-vzdelávacom procese, dokáže samostatne hodnotiť rôznorodé pedagogické situácie a procesy, flexibilne ich riešiť, zaznamenať, analyzovať a riešiť rôznorodé pedagogické situácie. Má zručnosti efektívneho plánovania, projektovania, riadenia a organizácie výchovno-vzdelávacieho procesu v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách, disponuje rozsiahlymi metodickými spôsobilosťami vrátane zručností v oblasti informačno-komunikačných technológií. Uskutočňuje samostatne a primeraným spôsobom pedagogické hodnotenie a evalváciu. Je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj a vie efektívne komunikovať a kooperovať s externým prostredím (rodičia, pestúni, komunita a podobne). Absolvent študijného programu učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii) je spôsobilý byť učiteľom nemčiny na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania. Má znalosti nemčiny v zmysle jazykovej a komunikatívnej kompetentnosti na základe ovládania jednotiek všetkých rovín jazyka, ich štruktúry a fungovania v reči, dobre ovláda jazykovú normu, plynulo a na primeranej úrovni komunikuje ústne a písomne, produkuje obsahovo-tematicky a intencionálne adekvátne texty a rozumie prijímaným informáciám rôzneho štylistického stvárnenia a textového typu. Na tomto základe je primerane tvorivý, didakticko-metodicky vynaliezavý a inovatívny, so zreteľom na dosahovanie vysokého efektu vlastného pedagogického pôsobenia, resp. pôsobenia mimo sféry vyučovania/vzdelávania.
Forma: denná
Stupeň: 2.stupeň (Mgr.)
Dĺžka štúdia: 2 roky
Kľúčové slová: učiteľstvo, jazyk, literatúra, nemčina
ODKAZ NA ŠTUDIJNÝ PROGRAM:
UČITEĽSTVO NEMECKÉHO JAZYKA A LITERATÚRY V KOMBINÁCII (Mgr.)
naspäť