V súčasnosti je jedinou fakultou ekonomického typu na verejnej univerzite v Prešovskom kraji. Fakulta sa úspešne a dynamicky rozvíja, čím si vytvorila jedinečné a nezastupiteľné miesto vo vzťahu k trhu práce. Úzko spolupracuje s mnohými podnikmi a viaceré odborné predmety vyučujú aj špičkoví odborníci z praxe. Fakulta poskytuje v študijnom odbore Ekonómia a manažment univerzitné štúdium v študijných programoch v oblasti manažmentu, ekonomiky, obchodu, marketingu a cestovného ruchu. Vynikajúce výsledky vo vede a výskume potvrdzuje fakulta aj tým, že má status „excelentné výskumné pracovisko“ od roku 2022. Toto označenie jej prisúdilo MŠVVaŠ SR na základe exaktnej metodiky (regresným modelom) hodnotiacej indikátory, ako je excelentná publikačná činnosť a excelentný výkon pri získavaní výskumných grantov z externých grantových agentúr. Zo všetkých 72 spoločenskovedných fakúlt resp. súčastí verejných univerzít z celej SR sa fakulta umiestnila na 3. najlepšom mieste. Sieť „Stredísk študentskej praxe, praktickej prípravy a transferu výskumu“ umožňuje študentom intenzívny kontakt s vybranými podnikmi a overenie využitia ich vedomostí v praxi. Vďaka kontaktom so zahraničnými vysokými školami a organizáciami vo vyspelých európskych krajinách majú študenti možnosť zúčastniť sa študijných mobilít a stáží. Dlhoročné vysoké počty uchádzačov o štúdium sú nespochybniteľným dôkazom atraktivity fakulty.

Podmienky prijatia

Základnou podmienkou prijatia na Bc. štúdium je získanie úplného stredného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania vrátane maturitnej skúšky. V prípade Mgr. štúdia je základnou podmienkou absolvovanie vysokoškolského vzdelania 1. stupňa (Bc. štúdia).

Podpísanú prihlášku doručí uchádzač na adresu fakulty spolu s prílohami, konkrétne ide o štruktúrovaný životopis, originál dokladu o zaplatení poplatku za prijímacie konanie. V prípade Bc. štúdia je to úradne overená fotokópia vysvedčenia o maturitnej skúške. Uchádzači o vysokoškolské štúdium maturujúci v aktuálnom školskom roku zasielajú overenú fotokópiu vysvedčenia o maturitnej skúške dodatočne. V prípade Mgr. štúdia sú prílohami úradne overená fotokópia diplomu a vysvedčenia, výpis výsledkov štúdia (s uvedením váženého aritmetického priemeru za celé obdobie bakalárskeho štúdia). V neposlednom rade je dôležitý dátum a podpis uchádzača v poslednom riadku kolónky prihlášky na vysokú školu. Uchádzač, ktorý doposiaľ nevykonal maturitnú skúšku a nemôže o jej vykonaní v prihláške uviesť príslušné údaje, predloží doklad o vykonaní tejto skúšky dodatočne (ihneď po absolvovaní maturitnej skúšky), najneskôr v termíne stanovenom fakultou. Pokiaľ uchádzač tento doklad nepredloží, nemôže byť prijatý na štúdium.Plné znenie podmienok pre prijatie na štúdium nájdete na našom webe www.unipo.sk/fmeo v sekcii Vzdelávanie / Informácie pre uchádzačov.Študijné programy

1. stupeň štúdia (Bc. štúdium)

• manažment
• obchodný manažment a marketing
• turizmus, hotelierstvo a kúpeľníctvo

2. stupeň štúdia (Mgr. štúdium)
• manažment

3. stupeň štúdia (PhD. štúdium)
• manažmentRigorózne konanie v študijnom odbore (PhDr.):
• ekonómia a manažment

Profil absolventa

Manažment

Absolvent bakalárskeho študijného programu Manažment v študijnom odbore Ekonómia a manažment disponuje odbornými a metodickými vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami v oblasti ekonomiky a manažmentu, ktoré vytvárajú predpoklad pre jeho sektorovú špecializáciu. U absolventov štúdium vytvára vzdelanostné predpoklady pre možnosti absolventov uplatniť sa na trhu práce vo viacerých sektoroch ako v administratíve, ekonomike a manažmente, bankovníctve, finančných službách, obchode, marketingu, poisťovníctve, ale aj v IT a telekomunikáciách. Ponuka špecializačných trajektórií štúdia vo forme výberových predmetov:

• Manažment ľudských zdrojov
• Manažment turizmu a hotelierstva
• Digitálny marketing a psychológia obchodu.

Obchodný manažment a marketing

Absolvent bakalárskeho študijného programu Obchodný manažment a marketing v študijnom odbore Ekonómia a manažment je pripravený na profesionálnu kariéru v oblasti obchodu, obchodného manažmentu a marketingu v domácom aj medzinárodnom prostredí. Absolvovaním študijného programu nadobudnú študenti vedomosti, zručnosti, kompetentnosti, postoje a hodnoty pre kariérne príležitosti v oblasti podnikania, manažmentu, obchodu a marketingu, ktoré im umožnia zastávať funkcie nižšieho a stredného manažmentu v akejkoľvek organizácii, napr. ako odborníci na procesy manažmentu obchodnej prevádzky, oblasť podnikovej ekonomiky, digitálneho marketingu, marketingovej komunikácie, elektronického obchodu, prípadne realizovať samostatnú podnikateľskú činnosť. Ponuka špecializačných trajektórií štúdia vo forme výberových predmetov:

• Obchod, marketing a psychológia obchodu
• Digitálny marketing

Turizmus, hotelierstvo a kúpeľníctvom

Absolvent bakalárskeho študijného programu Turizmus, hotelierstvo a kúpeľníctvom v študijnom odbore Ekonómia a manažment je pripravený pre uplatnenie ako kvalifikovaný odborník v oblasti cestovného ruchu, v hotelierstve a v kúpeľníctve. Špecifikom prípravy absolventa je rozvíjanie vzdelanostných predpokladov a schopností aktívne komunikovať v minimálne dvoch cudzích jazykoch, organizovať a riadiť obchodno-prevádzkové procesy v podnikoch cestovného ruchu, podieľať sa na tvorbe komplexného produktu v destináciách cestovného ruchu a aktívne sa zapojiť do podnikania v cestovnom ruchu ako podnikateľ alebo v pozíciách stredného manažmentu v podnikoch cestovného ruchu.