UČITEĽSTVO FYZIKY V KOMBINÁCII (Bc.)

Charakteristika:

Študijný program Učiteľstvo fyziky v kombinácii pripravuje budúcich učiteľov fyziky pre ZŠ a SŠ, ktorých je rok od roka väčší nedostatok. Táto nepriaznivá spoločenská situácia urgentného nedostatku kvalifikovaných učiteľov fyziky v prípade nezvrátenia nepriaznivého vývoja môže mať v blízkej budúcnosti negatívny vplyv na kontinuitu prírodovedného vzdelávania v SR.

Absolventi tohto študijného programu sú predovšetkým pripravení tak, aby mohli pokračovať v štúdiu na 2. stupni vysokoškolského štúdia v príslušných študijných odboroch. Absolvent má prehľad v širších súvislostiach v oblasti výchovy a vzdelávania, a má osvojenú informačnú gramotnosť. Svoje odborné zručnosti a vedomosti, ako aj pedagogické vedomosti vie využívať pri plánovaní a realizácii vyučovacieho procesu v škole aj v oblasti záujmových a voľnočasových aktivít. Absolvent 1. stupňa študijného odboru učiteľstvo akademických predmetov a učiteľstvo umeleckých a výchovných predmetov pozná aspekty psychického vývinu dieťaťa, vie analyzovať a riešiť problémy, ktoré sa vyskytnú vo vyučovacom procese, orientuje sa v školskej legislatíve, vie sa riadiť princípmi tvorby a projektovania pedagogického a didaktického prostredia. Vedomosti a zručnosti týkajúce sa vyučovacieho procesu má študent možnosť získať aj počas náčuvovej pedagogickej praxe, ktorá sa počas VŠ štúdia realizuje na cvičných školách.

V procese prípravy na povolanie je absolvent pripravený pre prax ako po teoretickej, tak aj po praktickej stránke. Hlavným cieľom teoretickej prípravy je predovšetkým dosiahnutie správneho pochopenia fyzikálnych pojmov, fyzikálnych princípov a vzájomnej súvislosti javov všeobecnej fyziky týkajúcich sa oblastí mechaniky a molekulovej fyziky, elektriny a magnetizmu, optiky, kmitov a vĺn a atómovej a jadrovej fyziky. Súčasťou odbornej prípravy je oboznámenie sa aj so základnými fyzikálnymi princípmi a vzájomnou súvislosťou javov teoretickej fyziky, teda teoretickej mechaniky a teórie elektromagnetického poľa. K lepšiemu pochopeniu teoretických poznatkov slúžia semináre, na ktorých si študenti majú možnosť aplikovať svoje poznatky aj v kvantitatívnej rovine. Neoddeliteľnou súčasťou prípravy budúceho učiteľa fyziky je praktická príprava realizovaná predovšetkým formou laboratórnych cvičení, na ktorých študent získa skúsenosť s experimentmi, vďaka ktorým sa študent naučí zásadám vedeckého bádania, ale aj používať experimentálne zariadenia a učebné pomôcky vrátane výpočtovej techniky, čo výrazným spôsobom vplýva na rozvoj kritického myslenia, ktoré je v súčasnosti v spoločnosti veľmi cenené a to nie len v podmienkach školy. Na tento účel slúžia moderne vybavené laboratória, v ktorých sú využívané aj zariadenia, na vývoji ktorých sa podieľali pracovníci katedry.

Forma: denná
Stupeň: 1.stupeň (Bc.)
Dĺžka štúdia: 3 roky
Kľúčové slová: Fyzika, učiteľstvo fyziky, fyzikálny experiment, kritické myslenie.



naspäť

You may also like...