Charakteristika:
Študijný program Manažment je priradený k študijnému odboru ekonómia a manažment, pričom v obsahu študijného programu sú zachované nosné témy jadra znalostí študijného odboru v oblasti ekonómie aj manažmentu stanovené Vyhláškou č. 244/2019 Z. z.
Cieľom vzdelávania v bakalárskom študijnom programe manažment je nadobudnúť relevantné odborné vedomosti v problematike ekonómie a manažmentu, osvojiť si a využiť metódy v predmetnej oblasti, získať schopnosť koncepčne riešiť elementárne aj pokročilé problémy v odbore pri dynamickom vývoji poznania a prezentovať výsledky. Ciele študijného programu sú väzbou medzi potrebami trhu práce, praxe a perspektívnych zamestnávateľov absolventov, kvalifikáciami a smerovaním fakulty.
Absolvent bakalárskeho študijného programu manažment disponuje odbornými a metodickými vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami v oblasti ekonomiky a manažmentu, ktoré vytvárajú predpoklad pre jeho sektorovú špecializáciu a sú v prepojení na konkretizované požiadavky praxe a trhu práce. V rámci balkarského študijného programu Manažment akcent je kladený najmä na kognitívne ciele a afektívne ciele, na faktické, konceptuálne a procedurálne vedomosti v zodpovedajúcich kognitívnych dimenziách. Na domácom a európskom trhu práce nachádza absolvent uplatnenie v pozíciách vo viacerých sektoroch hospodárstva, samospráve, štátnej správe, administratíve, personalistike.
Bakalársky študijný program manažment pripravuje študentov na profesionálnu kariéru v oblasti manažmentu v domácom aj medzinárodnom prostredí. Študijný program je koncipovaný tak, aby študenti získali vedomosti, oboznámili sa s teóriou a metodikou z dôležitých disciplín v oblasti riadenia, obchodu a marketingu, vďaka čomu sa budú môcť uplatniť napr. ako odborníci na procesy manažmentu obchodnej prevádzky, oblasť podnikovej ekonomiky, marketingovej komunikácie, elektronického obchodu či manažment obchodnej podnikateľskej činnosti. Absolvovaním bakalárskeho študijného programu nadobudnú študenti vedomosti, zručnosti, kompetencie, postoje a hodnoty pre kariérne príležitosti v oblasti podnikania, manažmentu, ekonomiky, financií, marketingu, ktoré im umožnia zastávať funkcie nižšieho a stredného manažmentu v akejkoľvek organizácii prípadne realizovať samostatnú podnikateľskú činnosť.
Absolvent bakalárskeho študijného programu manažment disponuje odbornými a metodickými vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami v oblasti ekonomiky a manažmentu, ktoré vytvárajú predpoklad pre jeho sektorovú špecializáciu. Okrem širokého spektra manažérskych vedomostí a zručností, absolventi bakalárskeho študijného programu nadobudnú kompetencie, ako napríklad: schopnosť zabezpečiť spoluprácu s inými úsekmi organizácie;schopnosť koordinovať a riadiť ľudí; schopnosť organizovať a plánovať práce tímu; presnosť pri práci s dátami, číslami a rôznymi informáciami; zodpovednosť za dodržiavanie príslušnej legislatívy, interných a externých predpisov a zaužívaných princípov; schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy; schopnosť adaptability a flexibility; schopnosť získavania, formovania, fungovania, využívania, organizovania personálnej práce; schopnosť vykonávať všetky činnosti, kde sa pozornosť sústreďuje na zamestnancov a kde sa spolu s ostatnými funkčnými oblasťami podieľa na dosiahnutí synergického efektu a pod.
Forma: denná / externá
Stupeň: 1.stupeň (Bc.)
Dĺžka štúdia: 3 / 3 roky
Kľúčové slová: ekonomika, manažment, marketing, financie
naspäť