Charakteristika:
Študijný program Turizmus, hotelierstvo a kúpeľníctvo je priradený k študijnému odboru ekonómia a manažment, pričom v obsahu študijného programu sú zachované nosné témy jadra znalostí študijného odboru v oblasti ekonómie aj manažmentu stanovené Vyhláškou č. 244/2019 Z. z.
Cieľom študijného programu Turizmus, hotelierstvo a kúpeľníctvo je poskytnúť študentom kvalitné vzdelávanie a pripraviť ich na uplatnenie na pracovnom trhu v konkurenčnom a rýchlo sa meniacom prostredí domáceho a medzinárodného cestovného ruchu.
Bakalársky študijný program Turizmus, hotelierstvo a kúpeľníctvo pripravuje študentov na profesionálnu kariéru v oblasti cestovného ruchu, hotelierstva a kúpeľných podnikov v domácom aj medzinárodnom prostredí. Absolvent programu je kvalifikovaný ekonóm – technológ služieb cestovného ruchu a je pripravený pre prax na základnom a strednom stupni riadenia v podnikovej sfére služieb cestovného ruchu. Je schopný organizovať a riadiť obchodno-prevádzkové procesy a viesť pracovný kolektív v podnikoch cestovného ruchu. Je zároveň pripravený realizovať samostatné podnikanie a v rámci neho spracovať rôzne podnikové štatistiky a analýzy za účelom monitorovania a vyhodnocovania spokojnosti zákazníkov, manažovať značku destinácie cestovného ruchu a jej imidž. Počas štúdia nadobudne sústavu všeobecných vedomostí z oblasti ekonómie, práva, matematicko-štatistických metód, manažmentu a marketingu, financií a účtovníctva a psychológie. Tieto vedomosti dopĺňajú odborné poznatky z oblastí, ktoré špecifikujú pôsobenie v cestovnom ruchu, a to základy cestovného ruchu a geografia cestovného ruchu, interkultúrna komunikácia v cestovnom ruchu, technológia služieb cestovného ruchu, tvorba produktov cestovného ruchu, sprievodcovská činnosť a problematika cestovných kancelárií a cestovných agentúr, manažment destinácií cestovného ruchu, manažment hotelových služieb a technológie kúpeľníckych služieb. Získané vedomosti sú doplnené o odborné komunikačné spôsobilosti v dvoch svetových jazykoch a praktické zručnosti z tvorby multimediálnych informačných dokumentov.
Okrem širokého spektra manažérskych vedomostí a zručností, absolventi bakalárskeho študijného programu nadobudnú kompetencie, ako napríklad: schopnosť samostatne analyzovať a riešiť problémy v meniacom sa prostredí domáceho a medzinárodného cestovného ruchu; schopnosť plánovať, autonómne a zodpovedne sa rozhodovať; schopnosť samostatne riešiť konfliktné situácie; schopnosť začať podnikateľskú činnosť v oblasti cestovného ruchu a vypracovať podnikateľský plán; schopnosť kritického myslenia, tvorivosti, flexibility; schopnosť efektívne komunikovať a prezentovať informácie a znalosti; schopnosť empatie a rešpektovania kultúrnej rozmanitosti; schopnosť efektívnej tímovej práce pri plnení odborných pracovných úloh; schopnosť analyzovať údaje (matematické, štatistické, finančné atď.); schopnosť odborne zabezpečovať podnikateľské činnosti a manažovať inovácie a pod.
Forma: denná / externá
Stupeň: 1.stupeň (Bc.)
Dĺžka štúdia: 3 / 3 roky
Kľúčové slová: turizmus, hotelierstvo, ekonomika, manažment
ODKAZ NA ŠTUDIJNÝ PROGRAM:
TURIZMUS, HOTELIERSTVO A KÚPEĽNÍCTVO (Bc.)
naspäť