UČITEĽSTVO ANGLICKÉHO JAZYKA A LITERATÚRY V KOMBINÁCII (Mgr.)

Charakteristika:

Absolvent učiteľských študijných programov samostatne a autonómne identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky a individuálne vzdelávacie potreby jednotlivca, akceptuje individualitu žiaka. Má praktické skúsenosti s identifikáciou psychologických a sociálnych faktorov učenia sa jednotlivca, akceptuje diverzitu žiakov v sociokultúrnom kontexte, orientuje sa vo všeobecne záväzných právnych predpisoch vzťahujúcich sa na prácu učiteľa, v pedagogickej a ďalšej dokumentácii, v ostatných koncepčných a strategických dokumentoch a materiáloch školy. Aplikuje pedagogicko-psychologické a odborovo-didaktické poznanie vo výchovno-vzdelávacom procese, dokáže samostatne hodnotiť rôznorodé pedagogické situácie a procesy, flexibilne ich riešiť, zaznamenať, analyzovať a riešiť rôznorodé pedagogické situácie. Má zručnosti efektívneho plánovania, projektovania, riadenia a organizácie výchovno-vzdelávacieho procesu v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách, disponuje rozsiahlymi metodickými spôsobilosťami vrátane zručností v oblasti informačno-komunikačných technológií. Uskutočňuje samostatne a primeraným spôsobom pedagogické hodnotenie a evalváciu. Je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj a vie efektívne komunikovať a kooperovať s externým prostredím (rodičia, pestúni, komunita a podobne). Absolvent učiteľstva anglického jazyka a literatúry je spôsobilý byť učiteľom anglického jazyka a literatúry na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania (ISCED 2 a ISCED 3). Absolvent je schopný samostatne projektovať, realizovať a reflektovať výučbu anglického jazyka ako cudzieho jazyka na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania, vie adaptovať vzdelávacie programy na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy, je schopný účelne podporovať rozvoj globálnych zručností žiakov. Dokáže vzbudiť a prehlbovať u žiakov záujem o učenie sa cudzích jazykov, motivovať ich a umožniť im efektívne rozvíjať a používať komunikačné kompetencie tak, aby dokázali úspešne komunikovať v cieľovom jazyku na danej úrovni. Okrem zvládnutia tejto základnej učiteľskej spôsobilosti absolvent dokáže využívať svoje digitálne zručnosti na tvorbu didaktických textov a prostriedkov a spolupodieľať sa na kreovaní kurikulárnych dokumentov. Absolvent programu má rozsiahlu jazykovú, rečovú a interkultúrnu kompetenciu. Dokáže primerane komunikovať v ústnej a písomnej forme na jazykovej úrovni C1+ Spoločného referenčného rámca (CEFR). Má hlboké lingvistické a literárnovedné poznatky, ktoré je schopný aplikovať v praxi. Ovláda základy bilingválneho rečového sprostredkovateľstva (preklad/tlmočenie). Disponuje základnými vedomosťami o prekladateľských stratégiách a technikách simultánneho a konzekutívneho tlmočenia.

Forma: denná
Stupeň: 2.stupeň (Mgr.)
Dĺžka štúdia: 2 roky
Kľúčové slová: učiteľstvo, jazyk, literatúra, angličtina



naspäť

You may also like...