Charakteristika:
Absolvent učiteľských študijných programov samostatne a autonómne identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky a individuálne vzdelávacie potreby jednotlivca, akceptuje individualitu žiaka. Má praktické skúsenosti s identifikáciou psychologických a sociálnych faktorov učenia sa jednotlivca, akceptuje diverzitu žiakov v sociokultúrnom kontexte, orientuje sa vo všeobecne záväzných právnych predpisoch vzťahujúcich sa na prácu učiteľa, v pedagogickej a ďalšej dokumentácii, v ostatných koncepčných a strategických dokumentoch a materiáloch školy. Aplikuje pedagogicko-psychologické a odborovo-didaktické poznanie vo výchovno-vzdelávacom procese, dokáže samostatne hodnotiť rôznorodé pedagogické situácie a procesy, flexibilne ich riešiť, zaznamenať, analyzovať a riešiť rôznorodé pedagogické situácie. Má zručnosti efektívneho plánovania, projektovania, riadenia a organizácie výchovno-vzdelávacieho procesu v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách, disponuje rozsiahlymi metodickými spôsobilosťami vrátane zručností v oblasti informačno-komunikačných technológií. Uskutočňuje samostatne a primeraným spôsobom pedagogické hodnotenie a evalváciu. Je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj a vie efektívne komunikovať a kooperovať s externým prostredím (rodičia, pestúni, komunita a podobne). Cieľom štúdia v magisterskom študijnom programe učiteľstvo estetiky v kombinácii je prostredníctvom individuálneho rozvíjania talentu, tvorivosti, interpretačných verbálnych schopností smerujúcich k nadobúdaniu pedagogických zručností a rozvíjania kritického myslenia profesionálne pripraviť absolventov programu a príslušnej špecializácie na estetiku na učiteľské povolanie a jeho výkon pri vyučovaní umeleckovýchovných premetov estetická výchova, výchova umením, umenie a kultúra a i. na základnej a strednej škole, prípadne aj základnej umeleckej škole (literárno-dramatický odbor a pod.). Získanie magisterského stupňa kvalifikácie pripravuje absolventa aj na výkon povolania učiteľa teoretických disciplín umeleckovýchovného charakteru alebo charakteru propedeutík k teórii umenia na strednej umeleckej škole (konzervatórium, umelecká priemyslovka a pod.). Absolvent má rozsiahle a prehĺbené odborné a metodologické vedomosti o rozpracovanosti problémov na úrovni hodnotenia z jednotlivých oblastí študijného odboru filozofia, predovšetkým z oblasti, na ktorú je zameraný jeho študijný program učiteľstva estetiky v kombinácii, ako aj prehľad o relevantných postupoch a riešeniach teoretických, praktických a výskumných problémov. Pozná podstatné súvislosti, princípy a teórie z oblasti študijného odboru, ktoré nadobúda cestou hlbšej kritickej analýzy a komparácie koncepcií jednotlivých systémov a predstaviteľov. Absolvent má vysokú mieru profesionálnych kompetencií, ktoré spolu s vlastným kreatívnym potenciálom dokáže použiť pri pedagogickej (formálne vzdelávanie na nižšom a vyššom stupni sekundárnej edukácie) a príbuznej výchovno-vzdelávacej činnosti (neformálne umeleckovýchovné vzdelávanie detí a mládeže).
Forma: denná
Stupeň: 2.stupeň (Mgr.)
Dĺžka štúdia: 2 roky
Kľúčové slová: učiteľstvo, estetika, kultúra, umenie
ODKAZ NA ŠTUDIJNÝ PROGRAM:
UČITEĽSTVO ESTETIKY V KOMBINÁCII (Mgr.)
naspäť