MEDIÁLNE ŠTÚDIÁ (Mgr.)

Charakteristika:

Cieľom študijného programu mediálne štúdiá je pripraviť profesionálov v mediálnej a marketingovej oblasti pre rôzne druhy inštitúcií, podnikov, pôsobiacich vo verejnej, štátnej i súkromnej sfére. Absolventi získajú široký rozsah kompetencií na uplatnenie sa na domácom i európskom trhu práce v rámci svojej profesijnej špecializácie. Dokážu samostatne tvoriť a pôsobiť v printových, elektronických a nových médiách a v iných, osobitých oblastiach, kde možno uplatniť získané kompetencie. Získajú znalosti a zručnosti z problematiky manažmentu médií, sprostredkúvania mediálnych kompetencií, ekonomiky médií, projektovania a realizácie mediálneho a marketingového výskumu, bádania v oblasti pôsobenia mediálnej kultúry a jej vzťahu k širokému spektru sociokultúrnych reálií. Absolvent získa praktické zručnosti a schopnosti, ktoré mu umožnia aktívne a tvorivo vstupovať do rôznych spoločenských, mediálnych, masmediálnych a marketingových procesov. Vychádzajúc z Národnej sústavy kvalifikácií, absolvovanie študijného programu umožní absolventom vykonávať povolania, ako sú mediálny analytik, teoretik médií, dramaturg médií, manažér/programový riaditeľ mediálnych inštitúcií komerčných i verejnoprávnych, poradca pre hodnotiace správy o fungovaní mediálneho prostredia. Absolvent sa profiluje ako odborník v oblasti kompetentného využívania médií a nových komunikačných technológií na rôznych pracovných pozíciách v rozličných sférach spoločenskej reality a ako profesionál na realizáciu programov zámerného formovania mediálnej kompetencie jednotlivcov v systéme mediálnych inštitúcií v rámci lektorskej, metodickej a poradensko-konzultačnej činnosti. Absolventi teda môžu vykonávať povolania, ako napríklad: odborník v rozsahu prípravy a tvorby komerčných, verejnoprávnych, edukačných a osvetových mediálnych a marketingových projektov a produktov; manažér/programový dramaturg mediálnych projektov; mediálny konzultant pre podnikový, verejný, štátny a neziskový sektor; lektor kurzov a programov ďalšieho vzdelávania zamestnancov i občanov v oblasti mediálnej komunikácie, marketingu, rozvoja mediálnych a prezentačných kompetencií. Absolventi nadobudnú potrebné vedomosti a praktické zručnosti potrebné na uplatnenie v akademickej sfére, výskum a manažérske pozície v mediálnych, informačných a marketingových inštitúciách. Uplatnia sa v štátnej sfére, médiách, kultúre, ale aj v komerčnej sfére a sociálnom marketingu.

Forma: denná
Stupeň: 2.stupeň (Mgr.)
Dĺžka štúdia: 2 roky
Kľúčové slová: médiá, masmédiá, komunikácia, masmediálna komunikácia, žurnalistika


ODKAZ NA ŠTUDIJNÝ PROGRAM:
MEDIÁLNE ŠTÚDIÁ (Mgr.)


naspäť

You may also like...