Charakteristika:
Absolvent učiteľských študijných programov samostatne a autonómne identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky a individuálne vzdelávacie potreby jednotlivca, akceptuje individualitu žiaka. Má praktické skúsenosti s identifikáciou psychologických a sociálnych faktorov učenia sa jednotlivca, akceptuje diverzitu žiakov v sociokultúrnom kontexte, orientuje sa vo všeobecne záväzných právnych predpisoch vzťahujúcich sa na prácu učiteľa, v pedagogickej a ďalšej dokumentácii, v ostatných koncepčných a strategických dokumentoch a materiáloch školy. Aplikuje pedagogicko-psychologické a odborovo-didaktické poznanie vo výchovno-vzdelávacom procese, dokáže samostatne hodnotiť rôznorodé pedagogické situácie a procesy, flexibilne ich riešiť, zaznamenať, analyzovať a riešiť rôznorodé pedagogické situácie. Má zručnosti efektívneho plánovania, projektovania, riadenia a organizácie výchovno-vzdelávacieho procesu v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách, disponuje rozsiahlymi metodickými spôsobilosťami vrátane zručností v oblasti informačno-komunikačných technológií. Uskutočňuje samostatne a primeraným spôsobom pedagogické hodnotenie a evalváciu. Je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj a vie efektívne komunikovať a kooperovať s externým prostredím (rodičia, pestúni, komunita a podobne). Absolvent magisterského stupňa vysokoškolského vzdelávania študijného programu učiteľstvo výtvarného umenia (v kombinácii) disponuje umenovednými a špecifickými odborovodidaktickými kompetenciami. Nadobudol odbornú a pedagogickú spôsobilosť plánovať, organizovať a viesť edukačný proces vo výtvarnej výchove vo všetkých jej formách a stupňoch vzdelávania. Jeho odborná profesionálna stránka má estetické, sociálne a emocionálne kultúrne dimenzie. Ovláda legislatívne súvislosti výchovy a vzdelávania a dokáže ich využívať vo výučbe. Využíva získané digitálne kompetencie učiteľa. Je tolerantný, solidárny, empatický, vnímavý ku kultúrnym rozdielom a potrebám žiakov, aj so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Náš absolvent je odborne pripravený vyučovať na základných školách a základných umeleckých školách, vo všeobecnovzdelávacích štátnych, cirkevných i súkromných školách, ako aj hudobné predmety na stredných školách (konzervatóriá a stredné pedagogické školy) a v kultúrno-záujmových inštitúciách.
Forma: denná
Stupeň: 2.stupeň (Mgr.)
Dĺžka štúdia: 2 roky
Kľúčové slová: učiteľstvo, kultúra, umenie, výtvarné umenie, maľba
ODKAZ NA ŠTUDIJNÝ PROGRAM:
UČITEĽSTVO VÝTVARNÉHO UMENIA V KOMBINÁCII (Mgr.)
naspäť