UČITEĽSTVO FYZIKY – ROZŠIRUJÚCE ŠTÚDIUM

Charakteristika:

Študijný program rozširujúceho štúdia učiteľstva fyziky pripravuje budúcich učiteľov fyziky pre ZŠ a SŠ, ktorých je rok od roka väčší nedostatok. Táto nepriaznivá spoločenská situácia urgentného nedostatku kvalifikovaných učiteľov fyziky v prípade nezvrátenia nepriaznivého vývoja môže mať v blízkej budúcnosti negatívny vplyv na kontinuitu prírodovedného vzdelávania v SR, ale zároveň motivuje učiteľov iných predmetov rozšíriť si kvalifikáciu pre učiteľstvo predmetu fyzika.

Absolventi tohto študijného programu sú predovšetkým pripravení tak, aby mohli zodpovedne a samostatne vykonávať povolanie učiteľa fyziky na ZŠ alebo na SŠ. Absolvent má prehľad v širších súvislostiach v oblasti výchovy a vzdelávania, a má osvojenú informačnú gramotnosť. Svoje odborné zručnosti a vedomosti, ako aj pedagogické vedomosti vie využívať pri plánovaní a realizácii vyučovacieho procesu v škole aj v oblasti záujmových a voľnočasových aktivít. Absolvent tohto programu môže zúročiť svoje skúsenosti z pedagogickej praxe a po doplnení vedomostí z oblasti fyziky sa tak môže plnohodnotne zapojiť do vyučovacieho procesu ako učiteľ fyziky.

V procese prípravy na povolanie je absolvent pripravený pre prax ako po teoretickej, tak aj po praktickej stránke. Hlavným cieľom teoretickej prípravy je predovšetkým dosiahnutie správneho pochopenia fyzikálnych pojmov, fyzikálnych princípov a vzájomnej súvislosti javov všeobecnej fyziky týkajúcich sa oblastí mechaniky a molekulovej fyziky, elektriny a magnetizmu, optiky, kmitov a vĺn a atómovej a jadrovej fyziky. Súčasťou odbornej prípravy je oboznámenie sa aj so základnými fyzikálnymi princípmi a postupmi z oblasti teoretickej fyziky, teda teoretickej mechaniky, teórie elektromagnetického poľa, kvantovej a štatistickej fyziky. K lepšiemu pochopeniu teoretických poznatkov slúžia semináre, na ktorých si študenti majú možnosť aplikovať svoje poznatky aj v kvantitatívnej rovine. Neoddeliteľnou súčasťou prípravy budúceho učiteľa fyziky je praktická príprava realizovaná predovšetkým formou laboratórnych cvičení, na ktorých študent získa skúsenosť s experimentmi, vďaka ktorým sa študent naučí zásadám vedeckého bádania, ale aj používať experimentálne zariadenia a učebné pomôcky vrátane výpočtovej techniky, čo výrazným spôsobom vplýva na rozvoj kritického myslenia, ktoré je v súčasnosti v spoločnosti veľmi cenené a to nie len v podmienkach školy. Na tento účel slúžia moderne vybavené laboratória, v ktorých sú využívané aj zariadenia, na vývoji ktorých sa podieľali pracovníci katedry.

Forma: externá
Stupeň: 
Dĺžka štúdia: 2 roky
Kľúčové slová: Fyzika, učiteľstvo fyziky, fyzikálny experiment, kritické myslenie



naspäť

You may also like...