Charakteristika:
Študijný program Obchodný manažment a marketing je priradený k študijnému odboru ekonómia a manažment, pričom v obsahu študijného programu sú zachované nosné témy jadra znalostí študijného odboru v oblasti ekonómie aj manažmentu stanovené Vyhláškou č. 244/2019 Z. z.
Bakalársky študijný program Obchodný manažment a marketing pripravuje študentov na profesionálnu kariéru v oblasti obchodu, obchodného manažmentu a marketingu v domácom aj medzinárodnom prostredí. Študijný program je koncipovaný tak, aby študenti získali vedomosti, oboznámili sa s teóriou a metodikou z dôležitých disciplín v oblasti riadenia, obchodu a marketingu, vďaka čomu sa budú môcť uplatniť napr. ako odborníci na procesy manažmentu obchodnej prevádzky, oblasť podnikovej ekonomiky, marketingovej komunikácie, elektronického obchodu či manažmentu obchodnej podnikateľskej činnosti. Absolvovaním študijného programu nadobudnú študenti vedomosti, zručnosti, kompetencie, postoje a hodnoty pre kariérne príležitosti v oblasti podnikania, manažmentu, obchodu a marketingu (vrátane digitálneho marketingu), ktoré im umožnia zastávať funkcie nižšieho a stredného manažmentu v akejkoľvek organizácii prípadne realizovať samostatnú podnikateľskú činnosť.
Po absolvovaní bakalárskeho študijného programu Obchodný manažment a marketing budú mať absolventi potrebné vedomosti a praktické zručnosti potrebné na: aplikovanie všeobecných princípov riadenia podniku na situácie v reálnom živote a interpretovanie ekonomickej reality miestnych a globálnych komunít; aplikovanie odborných postupov pri zabezpečovaní procesov v obchodných prevádzkach, v obchodnom manažmente a v manažmente obchodno-podnikateľských činností; rozvíjanie integrovaných znalostí základných princípov a koncepcií riadenia značky a marketingu, ako aj schopnosti aplikovať tieto vedomosti v komerčnom kontexte; pochopenie princípov a teórie postupov manažmentu, účtovníctva a finančného riadenia v profesionálnej obchodnej praxi, formulovanie rozhodnutí a konanie na základe týchto princípov; riešenie problémov v kontexte podnikateľského prostredia a projektového manažmentu; identifikovanie, hodnotenie a analýzu sociálno-ekonomických potrieb spoločnosti; manifestovanie kultúrnej citlivosti v organizáciách a povedomia o etických postupoch.
Okrem širokého spektra manažérskych vedomostí a zručností, absolventi bakalárskeho študijného programu nadobudnú kompetencie, ako napríklad: schopnosť samostatne analyzovať a riešiť problémy v meniacom sa prostredí; schopnosť plánovať, autonómne a zodpovedne sa rozhodovať; schopnosť myslieť strategicky; kritickosť, analytickosť, tvorivosť a pružnosť v myslení; schopnosť tvorby postupov tvorby marketingových kampaní pre podniky a organizácie; schopnosť samostatne a nezávisle sa rozhodovať a riešiť problémové situácie; sociálne kompetencie, najmä komunikačné a prezentačné zručnosti; schopnosť tímovej práce; schopnosť formulovať a rozvíjať stratégie pre obchodné záujmy spoločnosti a minimalizovať súvisiace riziká; schopnosť diagnostikovať, formulovať a implementovať inovatívne stratégie s cieľom rozvíjať vzťahy so zákazníkmi a dosiahnuť ciele trhového podielu; schopnosť koordinovať resp. usmerňovať procesy spojené s riadením a výkonnosťou obchodných prevádzok/útvarov; schopnosť analyzovať údaje (matematické, štatistické, finančné); schopnosť odborne zabezpečovať podnikateľské činnosti a manažovať inovácie; schopnosť tímovej práce a kooperácie; schopnosť kritického a konceptuálneho myslenia v obchodnom manažmente, marketingu, verejnom sektore a pod.
Forma: denná / externá
Stupeň: 1.stupeň (Bc.)
Dĺžka štúdia: 3 / 3 roky
Kľúčové slová: manažment, marketing, obchod, ekonomika
naspäť